قیمت طراحی سایت من چقدر تمام می‌شود؟
طراحی سایت

قیمت طراحی سایت من چقدر تمام می‌شود؟

شما هم در مسیر درآوردن قیمت طراحی ساخت دچار سرگیجه شده‌اید؟ اشکالی ندارد. چون کاری مثل طراحی سایت، با چندین و چند فاکتور ریز و درشت سر و کار دارد و هر شرکت یا برنامه‌نویس یا طراحی که مشغول اینکار است، ساز خودش را می‌زند. 

اما ما یک راهنمای سرراست و جامع در اختیارتان می‌گذاریم که در این مسیر، با دقت بیشتر و دید بازتری تصمیم بگیرید. بهرحال وقتی پای یک هزینهٔ چند میلیونی و پا گرفتن کسب و کارمان در میان باشد، باید مو را از ماست بکشیم و مطمئن‌ترین مسیر ممکن را برویم. 

در این مقاله بررسی می‌کنیم که 

  • هزینه‌های اصلی و فرعی راه‌اندازی و طراحی سایت چه هستند؟ 
  • چه آیتم‌هایی روی تخمین قیمت طراحی سایت اثر می‌گذارند؟
  • شیوه‌های مختلف طراحی وبسایت حدودا چقدر خرج بر می‌دارند؟
  • شرکت‌های ایرانی و خارجی چه تعرفه‌ها و مظنه‌هایی دارند؟ 
  • یک برنامه‌نویس یا شرکت کاردرست است چه خدماتی به ما ارائه می‌کند؟
  • برای سفارش طراحی وبسایت باید از کجا شروع و چه نکاتی را رعایت کنیم؟ 
قیمت طراحی سایت چقدر است؟

قیمت طراحی سایت چقدر است؟

در مقاله چگونه وبسایت بسازیم به طور مختصر به حدود قیمت طراحی سایت اشاره کردیم و گفتیم هزینه سایت شما به طور متوسط چیزی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان در می‌آید. که البته این قیمت برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است. این رقم برای بیزنس‌ها و شرکت‌های بزرگتر می‌تواند تا حوالی ۱۰۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر هم برسد. 

حالا در ادامه خواهیم دید که پارامترهای زیادی این وسط دخیل هستند و خود وبسایت‌ها هم انواعی دارند که راه‌اندازی هرکدام، سناریوهای متفاوتی است. مثلا سایت شما می‌تواند با یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و جوملا ساخته شود. 

می‌تواند توسط یک سایت‌ساز خارجی مثل Wix یا Squarespace یا نمونه‌های ایرانی ساخته شود و یا به صورت اختصاصی و از بیخ و بن، به یک شرکت برنامه‌نویسی و طراحی سپرده شود. در ادامه به انواع سایت‌ها و سناریوهای مختلف قیمتی اشاره می‌کنیم و هزینه طراحی وبسایت را برای هرکدام تخمین می‌زنیم. 

هدفتان از جستجوی قیمت طراحی سایت چیست؟

جویندگان قیمت طراحی سایت، معمولا در یکی از گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • می‌خواهد برای علایقش سایت یا وبلاگ شخصی داشته باشد. (خارج از شبکه‌های اجتماعی)
  • هنرمند، ورزشکار، مدرس، وکیل، و یا هر فرد متخصصی که دنبال یک سایت جذاب می‌گردد. 
  • استارتاپ یا بیزنس تازه‌ای دارد و می‌خواهد برندش را معرفی کند و در جامعه جا بیندازد. 
  • فروشگاه‌دار است یا محصول یا خدماتی ارائه می‌کند و به یک فروشگاه آنلاین نیاز دارد.
  • قبلا برای طراحی سایت حرکتی انجام داده و توسط افراد سودجو نقره‌داغ شده است!‌ 

شدیدا امیدوارم که در این دسته‌بندی کلی، جزو گروه آخر نباشید. چون بازار طراحی سایت، در این چند صباح اخیر حسابی داغ شده و مدعیان زیادی را به سمت خودش جلب کرده است. کسانی که وعده‌های عجیب و غریب را با قیمت‌های تخیلی (بیش از حد زیاد یا نزدیک به رایگان!) در برابر مشتری می‌گذارند و آخر سر چیزی جز دردسر و پشیمانی عایدش نمی‌کنند. 

توصیه می‌کنیم اگر تجربهٔ کافی در این زمینه‌ ندارید، یک مشاورهٔ رایگان از آژانس بازاریابی ادوار دریافت کنید. چون ما با توجه به هدف و بیزنسی که دارید (یا قرار است داشته باشید)، نیازها را سبک سنگین می‌کنیم و حوالی قیمت را برایتان تخمین می‌زنیم. 

از آنجایی کار ما مستقیما با سودآوری کسب و کارها و استارتاپ‌ها سروکار دارد، می‌توانید از بابت هزینه‌ها آسوده‌خاطر باشید. به این دلیل که ما همه چیز را به عملی‌ترین و به صرفه‌ترین شکل ممکن پیش می‌بریم تا کسب و کار روی غلتک بیفتد و در همان ابتدای کار، متحمل هزینه‌های اضافی نشود. 

حالا اگر مایل بودید کار طراحی سایت را به ما می‌سپارید و اگر هم نه، یک مشاوره بدردبخور گرفتید و  لااقل یک مظنه‌‌ای در خصوص زیر و بم سایتی که به درد کارتان می‌خورد دارید. حالا ببینیم چه مواردی بیشترین تاثیر را روی قیمت طراحی سایت می‌گذارند؟

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت 

در پروسه راه‌اندازی و طراحی وبسایت، معمولا اولین هزینه‌های شما، مربوط به خرید هاست و دامین هستند. هاست (Host) به فضایی است که در اینترنت اجاره می‌کند و قرار است کل محتویات وبسایت شما را در خود جای بدهد. دامین (Domain) یا دامنه هم دقیقا آدرس وبسایت شماست که از اسم برند یا شرکت یا کسب و کارتان در کنار یک پسوند مثل com. یا ir. یا مثلا net. می‌شود. 

برای هاست چقدر هزینه کنیم؟

شرکت‌های ارائه‌‌دهندهٔ «هاست» یا به قول خودمان «خدمات میزبانی وب» درست مثل صاحبان پاساژها و مجتمع‌های تجاری هستند. این شرکت‌ها که به عنوان شرکت‌های هاستینگ هم شناخته می‌شوند، دکان‌ها یا واحدهای تجاری خالی‌ را به شما یا سایر متقاضیان ساخت وبسایت اجاره می‌دهند. 

این واحد خالی، دقیقا بخشی از حافظهٔ یک کامپیوتر یا سرور است که قرار است کل داده‌های سایت شما را در خود نگهداری کند. از نوشته‌ها و گرافیک‌ها گرفته تا تمام فایل‌ها و خلاصه هر‌آنچه که وبسایت شما برای فعال یا به اصطلاح بالا بودن به آن نیاز دارد. 

از لحظه‌ای که کاربران روی آدرس سایت شما در موتورهای جستجو (مثل Google از شرکت گوگل یا Bing از شرکت مایکروسافت) کلیک می‌کنند، عملا با این سرور یا کامپیوتر وارد دیالوگ می‌شوند. و وقتی در قسمت‌های مختلف سایت شما پرسه می‌زنند، درست مثل اینست که دارند در این کامپیوتر (همان هاست یا سرور میزبان)، پوشه‌ها و فایل‌های مختلف را باز می‌کنند، ورق می‌زنند و مطالب داخلشان را می‌خوانند یا با امکانات داخلش تعامل می‌کنند. 

فرق سرویس‌های میزبانی (هاستینگ) در چیست؟

شرکت‌های هاستینگ معتبر، معمولا تمام خدماتی را که از یک هاست بدردبخور و قابل اتکار انتظار داریم فراهم می‌کنند. منتها این وسط تفاوت‌هایی در فناوری‌های مورد استفاده یا برخی از سرویس‌ها هست. مثلا فلان شرکت، امکانات امنیتی پیچیده‌تری دارد و بهمان شرکت، به ازای پولی که می‌دهید فضای بیشتری (حجم محتویات سایت بر حسب گیگابایت) در اختیارتان می‌گذارد. آیتم‌های زیر روی قیمت هاست اثر می‌گذارند:

  • حجم فضایی که به وبسایت شما اختصاص می‌یابد (از ۱۰۰ مگ تا ۱۰۰ گیگ!)
  • کیفیت هارد درایو مورد استفاده (هاردهای پرسرعت مثل SSD ها و NVMeها گرانترند.)
  • ترافیک ماهانه (حجم داده‌های رد و بدل شده با سایتتان محدود باشد یا نه؟)
  • پنل مدیریتی هاست (cPanel یکی از مرسوم‌‌ترین پنل‌های موجود است.)
  • هاست مورد نظر فقط برای یک سایت جوابگو است یا قابل اتصال به سایت‌های بیشتر را دارد؟
  • محل سرور یا به اصطلاح دیتاسنتر شما در کجا قرار دارد (داخل ایران است یا مثلا در اروپاست؟)
  • آیا امکان بک‌آپ‌گیری (نسخهٔ پشتیبان از وبسایت) خودکار وجود دارد یا خیر؟

موارد بالا تنها تعدادی از آیتم‌های یک سرویس میزبانی یا هاستینگ هستند و باقی آنها تا حدودی آمیخته به اصطلاحات تخصصی‌ هستند که توضیح‌ دادنشان از حوصلهٔ این مطلب خارج می‌شود. اما از این بابت آسوده خاطر باشید که تمام این موارد، توسط یک شرکت هاستینگ معتبر روبراه می‌شوند و نیازی به نگرانی یا سر درآوردن از تک‌تک آنها نیست. 

 حالا میانگین قیمت سالانه چند نمونه از هاست‌های قابل خریداری را مرور کنیم:

  • هاست ایرانی حرفه‌ای با حجم ۱۰ گیگ در حوالی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان
  • همان هاست با حجم ۴۰ گیگ در حوالی ۴ تا ۵ میلیون تومان
  • هاست ایرانی متوسط با حجم ۲۰ گیگ در حوالی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

مثال از نمونه‌های خارجی که دیتاسنتر آنها در کشورهای غیر از ایران قرار دارد:

  • هاست آلمانی با حجم ۴ گیگ و تمام امکانات حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان 
  • هاست آلمانی با حجم ۱ ترابایت (دو عدد هارد ۵۱۲ گیگ SSD) حدود ۳۰ میلیون‌ تومان
  • هاست فرانسوی با حجم حدود ۱ ترابایت (دو عدد هارد ۴۸۰ گیگ SSD) حدود ۱۸ میلیون تومان
بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

بهترین هاست برای کسب و کار من چیست؟

همانطور که ملاحظه می‌کنید اختلاف قیمت‌ها می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. سروری که قرار است به صورت ماهانه یا سالانه اجاره کنیم، یک کامپیوتر با ترکیبی از سیستم عامل (لینوکس، ویندوز، …) و سخت‌افزارهای مختلف است. یعنی حتی نوع پردازنده (CPU) یا رم (RAM) استفاده شده یا آنتی ویروس نصب شده در سرور، روی هزینهٔ هاست تاثیر می‌گذارد. 

حواسمان باشد که بر اساس این اعداد و ارقام، نمی‌شود گفت که هاست‌های ایرانی بهتر و به صرفه‌ترند یا مثلا خارجی‌ها از کیفیت بالاتری برخوردارند. همه چیز به نیازهای کسب و کار ما بستگی دارد و نمی‌شود بر اساس قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کرد. 

حتی باید مراقب باشیم که اگر تصمیم به راه‌اندازی یک وبسایت وردپرسی داریم، هاستی انتخاب کنیم که با وردپرس بهتر کار کند یا حتی قابلیت نصب خودکار آنرا داشته باشد. (حتی با اینکه نصب وردپرس روی هاست کار چندان پیچیده‌ای نیست!)

واضح است که پروسهٔ انتخاب بهترین هاست، هم به یک اشراف نسبی از نیازهای مشتری، و هم به یک دید فنی از تکنولوژی پشت قضیه نیاز دارد. بر همین اساس همیشه توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به هزینه کردن برای خرید هاست و دامین یا طراحی سایت، موشکافانه تحقیق کنید، یا از یک تیم کارکشته مشاوره بگیرید. 

هزینه ثبت دامین

برای ثبت دامنه چقدر هزینه کنیم؟

تنوع این پسوندهای دامنه به قدری زیادی است که اگر بخواهیم قیمت همهٔ آنها را لیست کنیم، چند صفحه جدول را پر می‌کنند و راستش اینکار آنچنان فایده‌ای هم ندارد. دلیلش اینست که بسیاری از این پسوندها مثل auction. یا bike. یا مثلا cafe. به شدت خاص‌منظوره هستند و خیلی به ندرت به کارمان می‌آیند. اما هزینه ثبت و شارژ سالانهٔ تعدادی از دامنه‌های مرسوم به شرح زیر است:

  • com. در حوالی ۵۰۰ هزار تومان
  • net. در حوالی ۵۰۰ هزار تومان
  • org. در حوالی ۴۵۰ هزار تومان
  • biz. در حوالی ۹۰۰ هزار تومان
  • co. در حوالی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان 
  • courses. در حوالی ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان 
  • ir. در حوالی ۲۵ هزار تومان
  • ir.co. در حوالی ۲۵ هزار تومان

کسانی که بخواهند یک دامنهٔ‌ تخصصی داشته باشند، باید صابون قیمت‌های بیشتر را به تنشان بمالند. تجربه ثابت کرده که همان دامنهٔ com. گزینه‌ٔ کاملا ایده‌آلی است. با این حال اگر خیالات دیگری داشتید و می‌خواستید یک تمایزی در ماجرا ایجاد کنید،‌ توصیه می‌کنیم که با افراد کاردان یک مشورت بکنید و بیخودی برای یک دامنهٔ گران‌قیمت هزینه نکنید. 

نکته: برخی از دامنه‌ها اسم جالب و خوش‌آهنگی دارند و ممکن است بعدها توسط دیگران مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین برخی از صاحبان کسب و کارها علاوه بر com. اقدام به خرید پسوندهای دیگری مثل net. يا ir. هم می‌کنند که تا جای ممکن، آدرسشان بکر و در انحصار خودشان بماند. 

قدم اول برای برآورد قیمت طراحی وبسایت

اولین قدم تصمیم‌گیری و ارزیابی نیازهای کسب و کار شماست. هم نیازهای کوتاه‌مدت و هم میان‌مدت و بلندمدت. شما می‌توانید با مشاوره با آژانس بازاریابی ادوار یا هر شرکتی که خودتان ترجیح می‌دهید، خیلی سریع‌تر به جواب برسید و برآورد بهتری از قیمت ساخت وبسایت داشته باشید. 

شمه‌ای از مراحل سفارش و مذاکره با فرد یا شرکت طراح را در مطلب مراحل سفارش طراحی سایت آورده‌ایم. با مطالعهٔ این مطلب تا حدودی با روش پروپوزال‌نویسی و مذاکره با پیمان‌کار آشنا می‌شوید و می‌توانید کسب و کارتان را با هزینه‌ای منطقی‌تر و سرعتی بیشتر به قلمروی دیجیتال گسترش دهید. 

قیمت طراحی سایت چقدر تمام می‌شود؟

با خرید هاست و دامین مناسب، اولین قدم‌ را در راه‌اندازی وبسایت جدیدتان برداشته‌اید. حالا نوبت به این رسیده که از پیش‌نیازها عبور کنیم و به خود پروسهٔ طراحی سایت برسیم. در این مرحله شما چند حق انتخاب دارید. 

  • خودمان با وردپرس یا سایر سایت‌سازهای رایگان (CMSها) دست به کار شویم.
  • یک سایت وردپرسی آماده سفارش بدهیم (شیوه مرسوم)
  • سفارش کدنویسی و طراحی اختصاصی سایت را به یک شرکت یا فرد متخصص بسپاریم. 
  • با یکی از سایت‌سازهای خارجی یا داخلی وارد معامله بشویم. 

چرا خودمان دست به کار طراحی سایت خودمان نشویم؟

گزینهٔ اول کمترین هزینه و بیشترین زحمت را دارد و فقط به درد کسانی می‌خورند که تا حدی و تأکید می‌کنم «تا حد مناسبی» حوصلهٔ یادگیری چم و خم فنی ماجرا را داشته باشند. اگر اینطور بود که خیلی هم عالی و یادگیری یک مهارت تازه هم فال است و هم تماشا. 

منتها اجازه بدهید خیلی صادقانه و واقع‌بینانه صحبت کنیم. راه‌اندازی یک سایت وردپرسی با تمام سادگی‌ و مزایای خوبی که دارد، کار یک روز و دو روز نیست و نباید آن را دست کم بگیریم. اما اگر برای راه‌اندازی سایت عجله‌ و محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید وقت و انرژی کافی را صرف کنید، شک نکنید که گزینهٔ اول انتخاب جالبی است و تجربیات جالبی برایتان به همراه می‌آورد. 

در این حالت شما هزینه هاست و دامنه را می‌پردازید و دیگر تمام جنبه‌های طراحی و سر و سامان دادن به سایت با خودتان است. پس می‌طلبد که ساعات زیادی صرف مطالعه و تمرین کنید و خیالتان راحت که در مورد وردپرس، بی‌شمار منبع و آموزش در دسترس است. 

شاید هم در یک دورهٔ طراحی سایت با وردپرس شرکت کردید و سرعت پیشرفت را بالا بردید. در هر صورت، قیمت طراحی سایت با این روش، پایین‌ترین مقدار ممکن را خواهد داشت. پس اگر فرض کنیم یک دامنهٔ‌ دات کام (com.) بگیرید و حدود ۲ میلیون هم برای هاست هزینه کنید، سایت نُقلی شما با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع و جور شده است. طبیعتا هزینهٔ‌ زمانی را که صرف می‌کنید حساب نکرده‌ایم. چون محاسبهٔ آن فقط از عهدهٔ‌ خودتان برمی‌آید!

اگر یک سایت وردپرسی آماده تحویل بگیرم چه؟

طبق تجربهٔ ما و داده‌های موجود در بازار طراحی وبسایت، درحال حاضر سفارش سایت وردپرسی، محبوبترین گزینهٔ موجود است. این کار به درد کسانی می‌خورد که تمایلی به یادگیری چم و خم راه‌اندازی سایت ندارند و فقط ترجیح می‌دهند یک سایت آماده و تر و تمیز تحویل بگیرند و با نحوهٔ کار کردن با پنل مدیریتی آن آشنا شوند. 

دردسر کمتر و هزینهٔ پایین‌تر (نسبت به دو گزینهٔ بعدی) باعث شده که بیشتر کسب و کارهای کوچک از این شیوه استقبال نموده و بخش پردردسر ماجرا را برون‌سپاری کنند. ما هم به شما همین شیوه را توصیه می‌کنیم. مگر جزو دستهٔ اول باشید و سرتان برای کمی ور رفتن و کشتی گرفتن با تکنولوژی درد بکند. البته سوتفاهم نشود! یادگیری طراحی سایت با وردپرس به مراتب از ساختن سایت با کدنویسی ساده‌تر است. اما باز هم بی‌دردسر نیست و آن تبلیغاتی که با رقم‌های خیلی پایین می‌بینید(طراحی سایت وردپرسی با ۱ میلیون!) قابل اعتماد نیستند. خلاصه از ما گفتن بود! 

سایت وردپرسی می‌تواند از رقمی در حدود ۵ تا ۱۵ میلیون برای شما هزینه بردارد. وردپرس‌کارهای شرکتی معمولا رقم‌های بالاتری دریافت می‌کنند، اما در بین فری‌لنسرها هم کسانی هستند که با اتکا به تخصص و تجربهٔ بالا، نرخ بیشتری نسبت به سایرین دریافت می‌کنند. 

دقت کنید که رقم‌هایی که برای انواع سایت‌ها عنوان می‌کنیم، فقط بابت طراحی سایت هستند و ربطی به هزینهٔ هاست و دامین ندارند. 

نکته: برخی از شرکت‌ها یا افرادی که پروژهٔ طراحی وبسایت شما را برعهده می‌گیرند، خرید هاست و دامین مناسب هم خودشان انجام می‌دهند و آنرا داخل هزینه‌ها حساب می‌کنند. منتها این فقط برای دورهٔ اول است و مثلا بعد از گذشت یک سال، خود شما باید دست به کار شوید و برای تمدید هاست و دامین اقدام کنید. 

هزینه طراحی سایت اختصاصی

کدنویسی و طراحی اختصاصی سایت 

وقتی از طراحی سایت به صورت اختصاصی صحبت می‌کنیم، منظورمان اینست که فرد یا شرکت طراح، ساخت وبسایت شما را از صفر و براساس نیازهایی که دارید پیش می‌برد. این پروسه هم شامل کدنویسی و هم طراحی گرافیکی سایت شماست و طبیعتا نسبت به روش قبل، وقت و انرژی بیشتری می‌برد. 

اگر وبسایت وردپرسی شما ۱۰ روزه آماده شود، در این روش می‌توانید انتظار یک بازهٔ ۲۰ تا ۴۰ روزه را داشته باشید. هرچند که اینها به شرکتی که کار را برعهده گرفته بستگی دارد، اما مدت زمان لازم، معمولا در همین حوالی است. 

حواسمان باشد که مدت لازم برای انجام پروژه را در زمان مذاکره جویا شویم و روی اهمیت اتمام به موقع پروژه تاکید کنیم. ما به عزیزان برنامه‌نویس یا شرکت‌های فعال را زیر سوال نمی‌بریم، اما باور کنید که این طی کردن و حساسیت روی زمان کار به نفع شماست! 

هزینهٔ یک سایت اختصاصی برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند از ۱۵ تا ۳۰ میلیون و حتی رقم‌های بیشتر نوسان داشته باشد. سایت‌های شخصی معمولا ساده‌تر و ارزانتر از سایت‌های شرکتی تمام می‌شوند. 

اگر به یک فروشگاه آنلاین پر و پیمان و با تمام امکانات نیاز داشته باشید، این رقم ممکن است مرز ۵۰ میلیون را هم رد کند. منتها همه چیز به سایز بیزنس و امکاناتی که دریافت می‌کنید بستگی دارد. 

نکته: اگر بیزنس شما جنبهٔ فروشگاهی پررنگی دارد، یا احتمالش هست که شاهد رشد قابل توجهی باشد، توصیه می‌کنیم که از همین روش گرانتر استفاده کنید تا در آینده مجبور به دوباره‌کاری و هزینهٔ اضافی نشوید. اما اگر کارتان با یک فروشگاه درندشت و انواع و اقسام فیلترهای پیچیده درگیر نیست، همان وبسایت وردپرسی گزینهٔ عاقلانه‌ای است. 

طراحی سایت با سایت‌سازها 

قیمت طراحی سایت در این روش وابسته به انتخاب بین شرکت‌های خارجی یا داخلی است. طبیعی است که پلتفرم‌های خارجی مثل Wix یا Weebly یا Site123 هزینهٔ به مراتب بالاتری دریافت می‌کنند. اما از آنجایی که سر و کارشان با بازار مشتریان جهانی است، می‌شود از تضمینی بودن کیفیت و نتیجهٔ کار اطمینان داشت. 

از آن طرف در ایران هم شرکت‌های معتبری هستند که کارشان را بلدند و قالب‌های مخصوص به خود را ساخته‌اند. یعنی چیزهایی در مایه‌های وردپرس، با مقادیری تغییرات و امکانات مناسب برای بیزنس‌های ایرانی و نوشتار راست به چپ فارسی. 

از آنجایی که این روش، با قالب‌های کاملا آماده سر و کار دارد، از سریع‌ترین زمان راه‌اندازی برخوردار است. یعنی سایت شما نهایتا دو روزه بالا می‌آید و امکاناتش فعال می‌شود و فقط می‌ماند کار کردن با پنل آن را یاد بگیرید (آموزش کار با پنل از جمله وظایف شرکت مورد نظر است) و محتوای مطلوب خودتان را بارگذاری کنید. 

ضعف این روش در محدودیت‌های موجود در قالب‌های آماده است، اما دردسر روش اول را ندارد و از آن طرف در صورت کار با شرکت‌های ایرانی، هزینه‌‌اش نسبت به روش طراحی اختصاصی پایین‌تر است. منتها باید با شرکت درست و درمانی طرف حساب شوید، نمونه‌کارهایشان را ببینید و در خصوص کیفیت قالب‌ها یا تِم‌هایی که ارائه می‌دهند حساسیت به خرج بدهید. یک قالب زیبا می‌تواند چشم شما و مشتری‌هایتان را خیره کند. اما اگر مشکل‌دار باشد یا امکاناتش چنگی به دل نزند، عملا پولتان را دور ریخته‌اید. 

هزینه‌ای که می‌تواند از حوالی ۲ تا ۵ میلیون‌ تومان باشد و اگر بخواهید تغییر قالب بدهید یا امکان جدیدی به قالب آماده اضافه کنید، مبلغ جداگانه‌ای از شما دریافت خواهد شد. 

کمپانی Wix که جزو مشهورترین سایت‌سازهای کنونی به شمار می‌رود طرح‌های مختلفی دارد که در شکل زیر بخشی از آنها قابل ملاحظه است. 

دست آخر چه سایتی به درد کار من می‌خورد؟ 

سوال بسیار مهمی است. اما تا معلوم نباشد چه هدف یا بیزنسی مد نظر دارید و چقدر سرمایه برای اینکار کنار گذاشته‌اید، عملا پاسخ دقیقی دریافت نخواهید کرد. ما در آژانس بازاریابی ادوار این دنگ و فنگ‌ها را از سر راه برداشته‌ایم و با یک ارزیابی ساده از نیازهای شما، اطلاعات و سرنخ‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهیم. همچنین مستقل از اینکه افتخار طراحی سایت شما را داشته باشیم یا نه، می‌توانیم در خصوص تولید محتوای سایت، بهینه‌سازی (SEO) و بازاریابی و کمک به جذب مشتری در کنارتان باشیم. 

امیدوارم با مطالعهٔ این مطلب، تا حدی با فاکتورهای موثر در قیمت طراحی سایت آشنا شده باشید و هر مسیری را که برای کسب و کارتان در پیش بگیرید، سرشار از رشد و موفقیت و سودآوری باشد. 

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!